Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Role otce dítěte se zdravotním postižením v kontextu současné rodiny
LAPKOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce je Role otce dítěte se zdravotním postižením v kontextu současné rodiny. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se otcovství, role otce a otec dítěte se zdravotním postižením. Dále jsou vymezeny jednotlivé druhy zdravotního postižení, rodina s dítětem se zdravotním postižením a její reakce na tíživou situaci zjištění zdravotního postižení dítěte. V praktické části bakalářské práce jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky, které byly získány prostřednictvím výzkumného šetření. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak je vnímána role otce dítěte se zdravotním postižením. Dílčími cíli je zjistit, jak je naplňována role otce dítěte se zdravotním postižením a jak je role otce vnímána z pohledu jedince se zdravotním postižením. K naplnění stanovených cílů byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Komunikační partneři byli pro výzkumné rozhovory vybráni na základě předem stanovených kritérií. K dosažení výsledků byly stanoveny tři výzkumné otázky: Jak je vnímána role otce dítěte se zdravotním postižením? Jak je naplňována role otce dítěte se zdravotním postižením? Jak je vnímána role otce z pohledu jedince se zdravotním postižením? Z výsledků šetření je patrné, že otcové i jedinci se zdravotním postižením vnímají důležitost role a přítomnost otce v rodině. Dále je patrné, že pro otce je zapojení do péče o své zdravotně postižené dítě zásadní. Bakalářské práce může přispět jako metodická pomůcka pro sociální pracovníky v práci s osobami se zdravotním postižním a rodinou s dítětem se zdravotním postižením. Také může být přínosem pro širší veřejnost, otce a rodiny, které zasáhla tato tíživá situace v souvislosti s narozením dítěte se zdravotním postižením.
Analýza sourozeneckých vztahů / vztahy mezi sourozenci a sourozenci se zdravotním postižením
Zedínková, Klára ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sourozeneckých vztahů v rodinách u sourozenců intaktních a sourozenců s postižením a zaměřuje se zejména na konfliktní situace v rodině. Je rozdělena na část teoretickou, kterou jsou kapitoly jedna až tři a část praktickou, kterou je kapitola čtvrtá společně se závěrem a doporučením. Obsah teoretické části popisuje rodinu, rodiče a sourozenectví. Část empirickou tvoří výzkum, jehož cílem je analýza vztahů v rodině se zaměřením na konfliktní situace v rodině. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní způsob šetření a jako metoda sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Do výzkumného vzorku byli zahrnuti tři respondenti z řad rodičů a šest respondentů z řad sourozenců, kde je alespoň jeden sourozenec intaktní a alespoň jeden sourozenec s postižením. Součástí empirické části je analýza sebraných dat, následné vyhodnocení a interpretace. Poslední částí je závěr a doporučení dle získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA sourozenci, rodina, konfliktní situace, zátěž, dítě se zdravotním postižením, postižení
Úcta k životu - dítě s nepříznivou prognózou.
MALÁ, Anežka
Bakalářská práce je zaměřena na velmi citlivé téma - Úcta k životu, dítě s nepříznivou prognózou. V teoretické části bakalářské práce se jednotlivé kapitoly zabývají charakteristikou holistického pojetí člověka, vztahem člověka k životu, problematikou narození dítěte se závažným zdravotním postižením, procesu vyrovnávání se rodiny s touto skutečností. V neposlední řadě i velmi bolestnou ztrátou dítěte. Praktická část se skládá z analýzy dat získaných zejména z individuálních rozhovorů s matkami (rodiči) dětí s nepříznivou prognózou a zároveň z rozhovorů s odborníky. Cílem bakalářské práce je zjistit odezvu a zkušenosti získané při narození dítěte se závažným zdravotním postižením, respektive s letální prognózou a také zjistit zkušenosti z přístupu lékařů a jiných odborníků.
Aktivity a terapie za asistence zvířat v kontextu koordinované rehabilitace
POLENOVÁ, Dana
Diplomová práce se zabývá poskytováním aktivit a terapií za asistence zvířat v sociálních službách pro děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Cílem diplomové práce je zjistit způsob poskytování aktivit a terapií za asistence zvířat z pohledu pracovníků, kteří vykonávají zooterapii v organizacích sociálních služeb. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá zooterapií v kontextu koordinované rehabilitace a samotného vymezení zooterapie. Souhrnně jsou popsány metody, formy a organizace, které se zooterapií zabývají. Dále jsou pak uvedeny nejčastější druhy zooterapie. V praktické části je uvedena zkoumaná oblast dané problematiky, která měla za cíl zodpovědět hlavní výzkumnou otázku: Jakým způsobem probíhá poskytování aktivit a terapií za asistence zvířat? Byl využit kvalitativní výzkum, který probíhal metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 7 informantů, kteří byli vybráni prostřednictvím záměrného výběru a technikou účelového výběru. Výsledky byly zpracovány analýzou dat pomocí zakotvené teorie. Nejvíce využívanou metodou v sociálních službách jsou dle výzkumu aktivity za asistence zvířat a terapie za asistence zvířat, a to zejména canisterapie a hiporehabilitace. Průběh aktivit a terapií je zcela odlišný. Aktivity mají převážně vzdělávací a motivační charakter, který působí na psychickou stránku. Terapie je zaměřena spíše na fyzickou stránku. Zooterapie má dle výzkumu v systému koordinované rehabilitace své ojedinělé uplatnění a místo. Přínos diplomové práce spočívá v ucelenosti daného tématu a zařazení do tématu koordinované rehabilitace, která je v dnešní době důležitým prvkem v rámci zdravotní a sociální péče. Svým výsledkem ve výzkumné části může také motivovat ostatní pracovníky a organizace v sociální a zdravotní oblasti k zapojení zooterapie do jejich pracovní sféry.
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.
Etická dilemata matek pečujících o dítě se zdravotním postižením
BOUZEK MATTASOVÁ, Jindřiška
Bakalářská práce je zaměřena na etická dilemata matek pečujících o dítě se zdravotním postižením. Zdraví dítěte je pro většinu matek jednou z největších priorit a jeho trvalé poškození naopak jedním z nejhorších životních traumat, která mohou matku potkat. Je to situace, s níž se nelze tak snadno vyrovnat a její zvládání s sebou nese mnoho dalších stresů, které definitivně změní celý život takové ženy. Každá matka ji bude prožívat jiným způsobem a také se s ní bude jinak vyrovnávat. Cílem teoretické části práce bylo vymezit pojmy etika, zdravotní postižení, nastínit problematiku rodinného prostředí dítěte se zdravotním postižením, zejména matek pečujících o dítě se zdravotním postižením a seznámit s platnou legislativou a etickými kodexy, které se dotýkají zejména rodičů a jejich péče o děti se zdravotním postižením. Cílem praktické části bylo zmapovat etická dilemata matek v průběhu jejich života s dítětem se zdravotním postižením. Matky, které jsem oslovila, byly ve středním věku. Předpokládala jsem, že čtyřicetiletý člověk už se zamýšlí nad svou prožitou minulostí a má určité představy o budoucnosti. Pro naplnění cíle jsem si vybrala kvalitativní výzkum za pomoci semistrukturovaného rozhovoru s vybranými maminkami pečujícími o dítě se zdravotním postižením. Výzkumný soubor tvořilo sedm vybraných maminek pečujících o dítě se zdravotním postižením. S těmito maminkami jsem provedla rozhovory, které jsem pak vyhodnotila metodou otevřeného kódování a výsledky jsem zpracovala technikou "vyložení karet" a myšlenkových map, které dokreslují situaci maminek. Výzkumem byla rozkryta etická dilemata, která matky řešily a zároveň byly zjištěny i faktory, které ovlivnily jejich řešení. Zjištěné informace nejsou důležité jen pro samotné poznání, ale i pro vytvoření fungující sítě zdravotních a sociálních služeb, které by mohly pomoci nastávajícím matkám, které se ocitnou v podobné situaci.
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.